IDE3 IT
Phone icon 01 7787 333

NOVOSTI - BLOG

Umrežavanje ureda - postavljanje mreže i konfiguracija iz prakse

Otvarate novi ured ili selite u drugi i potrebno vam je omogućiti komunikaciju između svih uređaja?

Potpuno je normalno da želite da stolna računala, laptopi, printeri, skeneri, dlanovnici i mobilni uređaji savršeno komuniciraju te da u svakom trenutku imate pristup tim uređajima. U ovom tekstu će biti opisani mrežni uređaji i osnovne konfiguracije koje je potrebno izvršiti kako bi se implementirala potpuno funkcionalna mreža u malom uredu.

Prije samog početka radova potrebno je razmotriti zahtjeve korisnika za mrežnom brzinom  (2, 5, 10, 20, 50, 100 MBit/s ...) te odabrati najpovoljnijeg davatelja usluga. Nakon toga je potrebno dimenzionirati mrežu, odnosno odlučiti koliko će se uređaja spajati putem žice (UTP mrežni kabel), a koliko preko wireless-a (bežično) vodeći pritom računa da mreža bude skalabilna, odnosno da se osiguraju mrežni resursi (portovi, mrežna brzina) u slučaju povećanja broja zaposlenika.

Da bismo povezali u mrežu one uređaje koji koriste wireless pristup i omogućili internet pristup svim uređajima, potrebno je u mrežu postaviti router ili usmjernik. Router je mrežni uređaj koji služi za povezivanje različitih mreža, u ovom slučaju lokalne LAN mreže s vanjskom mrežom odnosno internetom. Cijena routera također varira u ovisnosti o broju portova, brzini portova ali i o mnogim drugim funkcionalnostima.

Osim switcha i routera potrebno je pripremiti mrežne kablove kojima će se povezati računala na switch a duljina kablova će ovisiti o tome da li je prethodno sprovedena mrežna instalacija i postavljeni mrežni konektori (zidni ili podni). Nakon umrežavanja svih jedinica mreže, pristupa se konfiguraciji routera (DNS, DHCP, NAT, PAT) i/ili switcha (VLAN, zatvaranje portova) ako navedeni uređaji to zahtijevaju. Prije završetka potrebno je ispitati sve funkcionalnosti svih uređaja kako bismo bili sigurni da mreža dobro radi.